Corvinus
Corvinus

Híres leszek! - a magyar YouTube piac influencer központú vizsgálata

Varga, Ákos and Panyi, Krisztina (2018) Híres leszek! - a magyar YouTube piac influencer központú vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 24-30. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
688kB

Abstract

Ha felnövök, YouTuber leszek! - hallható egyre gyakrabban a tinédzser generáció részéről. Számukra a közösségimédia- platformok, köztük a YouTube, a mindennapi élet szerves részét jelentik: iskolai hétköznapok, szórakozás, kihívások teljesítése vagy saját véleményeik megosztása egyaránt állandó téma. Vállalati oldalról e tekintetben kiemelten fontos a megfelelő tartalommenedzsment, azaz a közönség igényeinek felmérése és kiszolgálása. A szerzők jelen tanulmányának célja a YouTube piac különböző szegmenseinek, ezen belül az egyes témák feliratkozó és megtekintési bázisának vizsgálata. Számba vették a különböző csatornák kategorizálásán belül a piaci részesedéseiket, és mindezek alapján törekedtek az adott YouTuberek sikerét magyarázható, valamint nézettségének alakulását befolyásoló következtetések levonására. A YouTube piac trendelemzése alapján igyekeztek felvázolni a YouTuberek videói és a szponzoráció lehetséges kapcsolódási pontjait, megerősítve a YouTube vállalati kommunikációban betöltött kiemelkedő szerepét.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:online marketing, influencer marketing
Subjects:Marketing
Media and communication
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.03
ID Code:3826
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Dec 2018 15:00
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page