Corvinus
Corvinus

Márkák és mémek - egy bonyolult kapcsolat érzelemrajza

Csordás, Tamás (2018) Márkák és mémek - egy bonyolult kapcsolat érzelemrajza. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 31-41. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
898kB

Abstract

Az internetes mémek egy, az interneten gyakran az eredeti közzétevő tudta nélkül, folklórszerűen terjedő, fokozottan aktuális és/vagy ikonikus képes-szöveges-hangos tartalom módosításon átesett, mégis közös tulajdonságokkal és egy közösség számára közös háttérjelentéssel bíró változatai. Elvesztve aktualitását, a legtöbb mém néhány hétnél, hónapnál nem él tovább. Egy-egy sikeres mém azonban évekig része lehet az internetes kultúrának. A marketingkommunikáció szintjén a felhasználók által előállított tartalmak, és különösen a mémek és a márkák kapcsolata bonyolult: a mémekben való jelenlét ugyanúgy lehet egy sikeres reklámkampány eredménye, mint egy balul elsült vállalati teljesítmény visszhangja, sőt, puszta véletlen is. Marketingkutatási eszközként ugyanakkor a mémekben található közvetett vagy közvetett márkautalások segíthetnek egy márka társadalmi beágyazottságának és a márka fogyasztói pozíciójának feltárásában.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:internetes mém, márkázás, marketingkommunikáció
Subjects:Marketing
Media and communication
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.04
ID Code:3827
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Dec 2018 15:05
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page