Corvinus
Corvinus

Értékorientált kommunikációmenedzsment és kommunikációkontrollig

Borgulya Istvánné Vető, Ágnes (2008) Értékorientált kommunikációmenedzsment és kommunikációkontrollig. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (11). pp. 11-22.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
360kB

Abstract

Az értékorientált vállalatszemlélet, a költségelszámolásokra érvényesített szigorúbb szabályok és a vállalati költségvetési keretek körüli belső küzdelmek egyre sürgetőbbé teszik, hogy tervezni és irányítani lehessen a vállalati kommunikációt, és ki lehessen mutatni, mennyiben járul hozzá a kommunikáció a vállalat jövedelmezőségéhez. Erre eszközmegtérülési modellek, mutatószámrendszerek és a Balanced Scorecard-nak a kommunikációra történő kiterjesztése kínál lehetőséget. A módszereket egyelőre főként nagyvállalatok alkalmazzák, de a középvállalatok is kezdenek érdeklődni iránta. A szerző írása túlnyomórészt a legújabb német szakirodalomra támaszkodva mutatja be a vállalati kommunikáció értékszemléletű megközelítését és a tervezés, az irányítás és az eredményesség méréséhez kidolgozott CommunicationControlCockpit, a Communication Scorecard és a Corporate Communications Scorecard módszereket.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:értékorientált vállalatvezetés, vállalatikommunikáció-menedzsment, kommunikációkontrolling, CommunicationControlCockpit, Communication Scorecard, Corporate Communications Scorecard
Subjects:Media and communication
Management, business policy, business strategy
ID Code:4025
Deposited By: Z. S.
Deposited On:21 Mar 2019 14:36
Last Modified:21 Mar 2019 14:36

Repository Staff Only: item control page