Corvinus
Corvinus

A pénzügyi ösztönzők hatása az egyetemi oktatók osztályozási gyakorlatára

Berezvai, Zombor, Lukáts, Gergely Dániel and Molontay, Roland (2019) A pénzügyi ösztönzők hatása az egyetemi oktatók osztályozási gyakorlatára. Közgazdasági Szemle, 66 (7-8). pp. 733-750. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.7-8.733

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
565kB

Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.7-8.733


Abstract

Kutatásunk célja annak vizsgálata, hogy az egyetemi oktatók hallgatói véleményezési rendszerben kapott értékelésének anyagi díjazása hogyan hat az osztályzatokra. Elemzésünk alapját egy magyarországi egyetem szabályozásváltozása okozta természetes kísérlet adja, amelyben a (közvetett) pénzügyi ösztönző bevezetése csak a teljes állású oktatókra vonatkozott, a részmunkaidős és külsős oktatók esetén nem történt változás. Az elemzést a különbségek különbsége módszer logikája alapján, tantárgy–oktató fix hatást tartalmazó panelregresszió segítségével végeztük el. Eredményeink alapján a pénzügyi ösztönző bevezetése szignifikánsan növelte az érdemjegyek átlagát az alacsony átlagos érdemjegyekkel jellemezhető kurzusokon. Az átlagos érdemjegy javulásában jelentős szerepet játszott a tantárgyi követelményeket sikeresen teljesítő hallgatók arányának növekedése. Az eredmények konzisztensek a jegyinfláció jelenségével, ugyanakkor nem zárható ki, hogy a jobb osztályzatoknak az oktatók jobb felkészültsége és nagyobb odafigyelése az oka, amit szintén erősíthetett az új pénzügyi ösztönző rendszer.

Item Type:Article
JEL classification:C20 - Single Equation Models; Single Variables: General
I23 - Higher Education; Research Institutions
I28 - Education and Research Institutions: Government Policy
Subjects:Education
Finance
DOI:https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.7-8.733
ID Code:4208
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:15 Aug 2019 10:38
Last Modified:01 Jan 2020 06:15

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics