Corvinus
Corvinus

„Nem szabad máshoz mérni magunkat csak a világszínvonalhoz” Sanatmetal a nemzetközivé válás útján II. - esettanulmány ----- It's title in English: „We should not measure ourselves against others but the world level.” Sanatmetal on the road to internationalization II. - case study

Kazainé Ónodi, Annamária (2019) „Nem szabad máshoz mérni magunkat csak a világszínvonalhoz” Sanatmetal a nemzetközivé válás útján II. - esettanulmány ----- It's title in English: „We should not measure ourselves against others but the world level.” Sanatmetal on the road to internationalization II. - case study. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
623kB

Műhelytanulmányok

Abstract

Absztrakt: Van egy családi vállalkozás Egerben, a Sanatmetal, amely Európa 20 legjelentősebb egészségügyi gyártója közé tartozik. Árbevétele 2018-ban meghaladta az ötmilliárd forintot, melynek 60 százaléka exportól származik. A cég közel 40 országba exportál, legnagyobb külpiacuk Kína és Oroszország. 2018-ban létrehozták első Magyarországon kívüli gyárukat Oroszországban. Az esettanulmány a cég nemzetközi válásának második szakaszára koncentrál. Bemutatja az oroszországi gyár létrehozását motiváló tényezőket és a kihívásokat. Néhány szemléletes példán keresztül rávilágít arra, hogy a tanulási folyamatnak még nincs vége, a nemzetközi jelenlétből különböző kihívások származnak. Az esettanulmány egy kiváló példa arra, hogy egy magyarországi kis cég egy karizmatikus vezetővel az élén hogyan tud nemzetközi szinten is sikeressé válni. A fő mottó az is lehetne, hogy a fejlődésben nincs megállás. Ha megállnak az innovációban, akkor lemaradnak. A 4. ipari forradalom szervesen jelen van a cég életében. Ugyanakkor nem csak a termék és technológia fejlesztésre koncentrálnak, hanem olyan szervezeti átalakításokat is elkezdtek (holding struktúra kialakítása), ami megalapozza, hogy a cég családi tulajdonban maradó sikeres nemzetközi cégként tudjon működni hosszú távon. ----- Abstract: There is a family-owned business in Eger, Sanatmetal, which is one of Europe's top 20 healthcare manufacturers. Sales in 2018 exceeded HUF 5 billion, 60% of which comes from exports. The company exports to nearly 40 countries, with the largest foreign markets being China and Russia. The first factory outside of Hungary was established in Russia in 2018. The case study focuses on the second phase of the internationalization of the company. It presents the motivations and challenges of setting up the factory in Russia. It demonstrates through some illustrative examples that the learning process is not over and the international presence causes various challenges. The case study is an excellent example of how a small Hungarian company with a charismatic leader can become successful internationally. The main motto could be as well that there is no stop in development. If you stop innovating, they will be left behind. The 4th Industrial Revolution is an integral part of the life of the company. At the same time, they are focusing not only on product and technology innovation, but they have also begun organizational changes (establishing a holding structure) that will enable the company to operate as a successful family-owned international company in the long term.

Item Type:Monograph (Working Paper)
Series Name:Műhelytanulmányok
Series Number / Identification Number:178
Uncontrolled Keywords:Kulcsszavak: Nemzetközi Vállalatgazdaságtan, nemzetközi terjeszkedés, leányvállalatok, hatékonyság ----- Keywords: International Business Economics, internationalisation, subsidiaries, efficiency
Subjects:Business economics
International economics
Management, business policy, business strategy
ID Code:4280
Deposited By: Krisztina Kulcsár
Deposited On:28 Oct 2019 13:39
Last Modified:28 Oct 2019 13:39

Repository Staff Only: item control page