Corvinus
Corvinus

Mi a baj a modern vállalatelméletekkel? Egy új megközelítés: Többdimenziós vállalatelmélet

Kapás, Judit (2002) Mi a baj a modern vállalatelméletekkel? Egy új megközelítés: Többdimenziós vállalatelmélet. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 33 (9). pp. 2-16.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB

Abstract

A modern vállalatelméletek a „Milyen probléma megoldását biztosítja a vállalat?” kérdés oldaláról próbálják a vállalatot megmagyarázni. A szerző ezt egydimenziós megközelítésnek nevezi, és az elméletek hiányosságait erre az alapállásra vezeti vissza. A modern vállalatelméletek „toldozgatása-foltozgatása” nem emeli ki ezeket az elméleteket az egydimenziós perspektívából. A cikkben felvázolt új megközelítési mód, a többdimenziós vállalatelmélet a vállalatot az alábbi dimenziók mentén tekinti: (1) mag-, (2) vállalkozási-, (3) piaci-, és (4) idő dimenzió.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vállalatelmélet
Subjects:Economics
Management, business policy, business strategy
ID Code:4771
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:12 Feb 2020 15:08
Last Modified:02 Mar 2020 12:21

Repository Staff Only: item control page