Corvinus
Corvinus

Piac és/vagy vállalat? A piac-vállalat dichotómia feloldása a többdimenziós vállalatelméletben

Kapás, Judit (2001) Piac és/vagy vállalat? A piac-vállalat dichotómia feloldása a többdimenziós vállalatelméletben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 32 (9). pp. 2-11.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB

Abstract

A piac és a vállalat a legfontosabb gazdasági intézmények közé tartoznak. Elméletük meglepő módon nem egységes, nem kellően kiforrott és kidolgozott. Az új intézményi közgazdaságtan és a modern osztrák iskola a piaccal és a vállalattal egymástól elválasztva foglalkoznak, azaz az előbbi „csak” vállalatelmélet, az utóbbi „csak” a piaci folyamatok elmélete. Ezzel szemben a szerző szerint egyik intézmény sem szemlélhető a másik nélkül, azaz a piac és a vállalat megértéséhez a két intézmény viszonyát kell megragadni. Erre a megközelítési módra a többdimenziós vállalatelméletben nyílik lehetőség.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:intézményi közgazdaságtan, közgazdasági elméletek, közgazdasági iskolák, osztrák iskola, piacelmélet, vállalatelmélet
Subjects:Economics
Management, business policy, business strategy
ID Code:4836
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:20 Feb 2020 12:06
Last Modified:20 Feb 2020 12:06

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics