Corvinus
Corvinus

Fiatal oktató-kutatók tapasztalatai egy magyar üzleti iskolában

Toarniczky, Andrea and Juhászné Klér, Andrea and Kun, Zsuzsanna and Vajda, Éva and Harmat, Vanda and Komáromi, Boglárka (2020) Fiatal oktató-kutatók tapasztalatai egy magyar üzleti iskolában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (7-8). pp. 65-76. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
471kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.06


Abstract

A felsőoktatási környezet komplexitása, a növekvő hallgatói létszám, a kutatási forrásokért folytatott verseny, az egyre nagyobb tért nyerő projektalapú foglalkoztatás számos kihívás elé állítja a fiatal oktató-kutatókat. A cikk keretében első lépésként a szerzők azonosították a fiatal oktató-kutatók által megtapasztalt főbb egyetemi elvárások összefüggésrendszerét, majd feltárták az őket alakító egyéni és szervezeti tényezőket. A cikk leírja azon egyéni készségek tárházát, amelyek az egyetemi elvárások összefüggésrendszer-vállalásának szükséges, de nem elégséges feltételei, és rámutatnak, hogy az elvárások egymást erősítő köre az egyéni autonómia igényének növeléséhez vezet. Az egyéni autonómia igényét jól meghatározó egyetemi rendszerek hiánya szervezeti oldalról is megerősíti, nem explicit elvárásként fogalmazza meg, és ezáltal kiegészíti az előbbi elvárásrendszert. A cikk feltárja azon egyetemi rendszereket is, amelyek segítségével kitörési pontok körvonalazódnak, és lehetővé válik a fiatal oktató-kutatók számára az egyéni jóllét fenntartható kialakítása.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás, fiatal oktató-kutatók
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.07-08.06
ID Code:5810
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:10 Jul 2020 18:07
Last Modified:10 Jul 2020 18:07

Repository Staff Only: item control page