Corvinus
Corvinus

A közoktatás reformja és az oktatási rendszer iránti bizalom

Kopasz, Marianna and Boda, Zsolt (2018) A közoktatás reformja és az oktatási rendszer iránti bizalom. Educatio, 27 (4). pp. 548-564. DOI https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.002

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
228kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.002


Abstract

A cikkben az oktatási rendszer iránti bizalommal foglalkozunk, mégpedig a 2010-es magyarországi kormányváltást követően elindított átfogó közoktatási reform kapcsán. Írásunkban nyomon követjük az oktatási rendszer iránti bizalom alakulását a közpolitikai folyamat során, a reform előkészítésétől a megvalósításig. Azt vizsgáljuk, hogy milyen tényezők eredményezhették az állampolgárok oktatási rendszer iránti bizalmának olyan mértékű gyengülését, amely a közpolitikai folyamat előrehaladásával egyre nagyobb számban vezetett tiltakozásokhoz. Amellett érvelünk, hogy az oktatási rendszerbe vetett bizalom hanyatlásában szerepet játszott mind az általa nyújtott közszolgáltatás színvonalának a közvélekedésben is megjelenő romlása, mind pedig maga a közoktatás átfogó megújítását célzó közpolitikai folyamat, amely nem volt képes sem a szakszerűség, sem a méltányos eljárás képzetét kialakítani az érintettekben. = Th e article focuses on trust in the education system in relation to the educational reform launched by the newly formed government after the 2010 parliamentary elections in Hungary. Trust in the education system will be examined throughout th e policy process – from conception to implementation. We will focus on the factors that are supposed to have led to the erosion of trust in the education system which was manifest in the growing number of demonstrations with the advancement of the policy process. We argue that both the declining quality of education and the policy process itself (which failed to make the impression of competence and procedural fairness) have contributed to the erosion of trust in the education system.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:közpolitikai reform, bizalom, közoktatás, megvalósítás, méltányosság, kompetencia, policy change, trust, education, implementation, fairness, competence
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.1556/2063.27.2018.002
ID Code:5838
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:13 Aug 2020 15:08
Last Modified:13 Aug 2020 15:08

Repository Staff Only: item control page