Corvinus
Corvinus

Hogyan látják a hazai fiatalok a távlati jövőt?

Tóthné Szita, Klára and Gál, Jolán and Kristóf, Tamás (2019) Hogyan látják a hazai fiatalok a távlati jövőt? Opus et Educatio: Munka és Nevelés, 6 (2). pp. 170-183. DOI https://doi.org/10.3311/ope.306

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
936kB

Official URL: https://doi.org/10.3311/ope.306


Abstract

A Magyar Tudományos Akadémia IX. Osztály Statisztikai és Jövőkutatási Bizottsága (MTA SJTB) keretein belül működő Jövőkutatási Tudományos Albizottság (JTAB) Felelősen a Jövőért Virtuális Interdiszciplináris Kutatócsoportja a hazai jövőkutatás 50 éves jubileuma alkalmából célul tűzte ki, hogy új empirikus vizsgálat keretében feltárja a hazai fiatalok 2018-ban megfigyelhető jövővel kapcsolatos gondolatait, várakozásait, reményeit és félelmeit. A jövőorientáltság felmérést a különböző fiatal korosztályok megszólításánál véleményünk szerint leginkább optimális módszertanok szerint differenciáltuk. A jövőorientáltság méréséhez egységesen kialakított témaköröket 14 éves fiataloknál brainstorming, 17-18 éves fiataloknál papír alapú kérdőíves felmérés, míg az ennél idősebb fiatalok esetén közösségi média felhasználásával, online kérdőív alkalmazásával mértük fel. Összességében 1204 fiatal vett részt a kutatásban, és adott értékelhető válaszokat a felmérésben szereplő kérdésekre. Az empirikus felmérés keretében vizsgált kérdések a világ jövőjére, Magyarország jövőjére, a környezeti állapot jövőjére, az energetika jövőjére, az oktatás jövőjére, a tudomány és a technológia jövőjére, az egészség, a család és a személyiség jövőjére, a munka világának jövőjére, a közlekedés jövőjére, valamint a személyes élettel kapcsolatos várakozásokra terjedtek ki. A folyóiratcikk először a jövőorientáltság fogalmi kereteit és korábbi empirikus vizsgálatát mutatja be, a szakterületen releváns szakirodalom feldolgozásával. Ezt követően definiálja a 2018-as empirikus felmérés kutatás módszertani kereteit, majd részletesen értékeli az elért eredményeket, az egyes vizsgált témakörök mentén. (...)

Item Type:Article
Subjects:Education
Sociology
Futures Research
DOI:https://doi.org/10.3311/ope.306
ID Code:5978
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:22 Oct 2020 06:49
Last Modified:22 Oct 2020 06:49

Repository Staff Only: item control page