Törley, Gábor and Zsakó, László (2020) A táblázatkezelés és a programozás didaktikai kapcsolata. In: INFODIDACT 2020. Webdidaktika Alapítvány, Budapest. .
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
298kB |
Abstract
Amikor a problémamegoldás készségéről beszélünk, akkor általában a programozás jut eszünkbe, mint tevékenység, ami fejleszti az algoritmikus gondolkodást, illetve az absztrakciós készséget. Ugyanakkor a táblázatkezelésről első gondolatként a szoftveralkalmazás területe juthat eszünkbe, illetve második gondolatként eszünkbe juthat a matematika. Amikor a táblá-zatkezelés és a programozás egy lapon szerepel, akkor a makrók programozása kerül előtérbe, ami inkább programozás, mint táblázatkezelés. Cikkünkben azt vesszük górcső alá, hogy mi-ként hat egymásra ez a két terület, illetve fel kívánjuk hívni a figyelmet arra, hogy a táblázat-kezelés is hatékony eszköz az algoritmikus gondolkodás fejlesztéséhez, sőt, több „áthallás” van a két eszköz között. Példákon keresztül mutatjuk meg továbbá, hogy a programozás és a táb-lázatkezelés között két irányú kapcsolat létezik, azaz a kölcsönös egymásra építés mindkét té-makör számára hasznos lehet.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | táblázatkezelés, programozás, problémamegoldás, algoritmikus gondolkodás, tanítási módszerek |
Subjects: | Education Computer science |
ID Code: | 6211 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 23 Dec 2020 14:54 |
Last Modified: | 23 Dec 2020 14:54 |
Repository Staff Only: item control page