Corvinus
Corvinus

Turisztikai válságkommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején

Sirkó, Márta and Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 (2021) Turisztikai válságkommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején. Jel - Kép: Kommunikáció, közvélemény, média (4). pp. 1-18. DOI 10.20520/JEL-KEP.2021.4.1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
579kB

Official URL: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2021.4.1


Abstract

A tanulmány célja a hazai 4 csillagos üzleti szállodák koronavírus-járvány alatti válságkommunikációs folyamatának értékelése, illetve a járvány első és második hulláma alatt folytatott kommunikációjának összehasonlítása. A kvalitatív kutatás keretében 8 mélyinterjú készült a vizsgált szállodák kríziskommunikációért felelős munkatársaival Fall és Massey (2005) három lépcsős kríziskommunikációs modelljére építve, az előkészület, a válaszadás és a helyreállítás szakaszait vizsgálva. Az empirikus kutatás eredményeként elmondható, hogy habár a vizsgált szállodákat teljesen váratlanul érte a jelenlegi helyzet, a korábbi protokolljaikra, vis maior szerződéseikre és újonnan szerzett ismereteikre támaszkodva sikerült kidolgozniuk egy olyan kríziskommunikációs tervet, amelyet eredményesen tudtak alkalmazni a koronavírus-járvány alatt.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:turizmus, szálloda, üzleti szálloda, válságkommunikáció, COVID19
Subjects:Commerce and tourism
Media and communication
DOI:10.20520/JEL-KEP.2021.4.1
ID Code:7226
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:28 Feb 2022 09:05
Last Modified:28 Feb 2022 09:05

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics