Corvinus
Corvinus

Mi a MOOC jövője a magyar felsőoktatásban?

Halmai, Fanny Adriána (2022) Mi a MOOC jövője a magyar felsőoktatásban? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (6). pp. 13-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02


Abstract

A MOOC-ok (Massive Open Online Course) nemzetközileg egyre elterjedtebbek, és a magyarországi felsőoktatási trendekhez is illeszkednek. Az eddigi hazai kezdeményezések azonban nem értek el jelentős eredményt. A szerző kutatása során ennek a kihasználatlan potenciálnak az okát szeretné feltárni. Kutatási kérdése, hogy mi a MOOC-ok jövője a magyar felsőoktatásban. Feltételezése, hogy a MOOC-oknak vannak olyan felhasználási lehetőségei, amelyek Magyarországon is értékesek, ugyanakkor vannak még kihívások és fejlesztendő területek a magyar gyakorlatban. A válasz keresésére kvalitatív kutatást használ, a nemzetközi és magyar szakirodalom elemzése, illetve a hazai MOOC-kezdeményezések áttekintése után szakértői mélyinterjúkat készített. Az eredmények alapján összefoglalja a MOOC-ok hazai felhasználási területeit, illetve az elterjedésüket akadályozó kihívásokat, a fejlesztendő területeket. Végül javaslatokat tesz arra, hogy a hazai ágazati irányításnak és az egyetemeknek milyen stratégiát érdemes követniük a MOOC-okkal kapcsolatban. Úgy találta, hogy alapvetően lehet potenciálja a MOOC-nak a magyar felsőoktatásban, ugyanakkor vannak kihívások, amelyeket le kell küzdeni ehhez.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:MOOC, online oktatás, digitális oktatás, felsőoktatás
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02
ID Code:7498
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:05 Jul 2022 11:15
Last Modified:05 Jul 2022 11:40

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics