Corvinus
Corvinus

Üzleti hálózatok – Hálózati pozíció és versenyképesség = Business networks: network position and competitiveness in Hungary

Mandják, Tibor and Wimmer, Ágnes and Juhász, Péter (2012) Üzleti hálózatok – Hálózati pozíció és versenyképesség = Business networks: network position and competitiveness in Hungary. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
414kB

Abstract

Tanulmányunk fókuszában az üzleti hálózatok állnak. Az IMP csoport (Industrial Marketing and Purchasing Group) üzleti kapcsolatokkal, üzleti hálózatokkal foglalkozó több évtizedes kutatási eredményeire és fogalomrendszerére alapozva áttekintjük a téma alapmegközelítéseit, majd a Versenyképesség-kutatás 2009. évei felmérése adatainak felhasználásával vizsgáljuk a hálózati kép és a versenyképesség összefüggéseit. Jellemezzük a vállaltvezetők értékelése szerint az iparági hálózatukban központi szerepet játszó, befolyással bíró (domináns hálózati pozícióval rendelkező) vállalatokat, különös tekintettel az üzleti teljesítmény és versenyképesség jellemzőire. ________ The paper analyses the business network position of Hungarian companies, based on data of the Competitiveness research program. After an overview of the theoretical background of business relationships, business networks and network position – based on the IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) approach, we analyse the performance and competitiveness characteristics of firms with central position in their industrial network.

Item Type:Monograph (Working Paper)
Series Name:Versenyképesség kutatások műhelytanulmány sorozat
Series Number / Identification Number:TM27
Uncontrolled Keywords:versenyképesség, üzleti kapcsolatok, üzleti hálózatok, hálózati pozíció, üzleti teljesítmény, competitiveness, business relationships, business networks, network position, business performance
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Decision Sciences
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Subjects:Business organisation
Management, business policy, business strategy
?? 48 ??
References:
ID Code:856
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:04 Jun 2012 08:02
Last Modified:16 Nov 2012 13:15

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics