Dabis, Attila and Csáki, Csaba ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8245-1002 (2024) AI and ethics : Investigating the first policy responses of higher education institutions to the challenge of generative AI. Humanities and Social Sciences Communications, 11 . DOI 10.1057/s41599-024-03526-z
Dabis, Attila ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4924-7664 (2023) Etikai kihívások és fejlődési lehetőségek : mesterségesintelligencia-eszközök a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói körében. Új Pedagógiai Szemle, 73 (11-12). pp. 44-63.
Dabis, Attila (2024) Generatív oktatás: Mesterségesintelligencia-eszközökkel kapcsolatos attitűdök a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói körében. Új Pedagógiai Szemle, 74 (5-6). pp. 57-84.
Dabis, Attila ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4924-7664 (2025) Left Behind? : Advocacy Lessons from the National Regions European Citizens’ Initiative on Cultural and Linguistic Diversity in the European Union. Comparative Southeast European Studies, 73 (3). pp. 383-415. DOI 10.1515/soeu-2025-0047