Zsolnai, László (2004) A gazdasági etika paradoxona. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (6). pp. 45-49.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
68kB |
Abstract
A gazdasági etikát gyakran tekintik elméleti és gyakorlati szakemberek úgy, mint olyan eszközt, amivel a vállalatok tevékenységét javíthatjuk, ami egyfajta “hozzáadott értéket” biztosít a vállalatok számára. A Community of European Management Schools (CEMS) etika professzorainak legújabb könyvében a gazdasági etikai teljesen más megközelítésével találkozhatunk. Szerintük az etika önértékkel bír az üzleti életben, s csak akkor váltható át valós gazdasági eredményekre (profit, piaci érték), ha azt a szereplők őszintén, meggyőződéséből képviselik. A cikkben a kötet szerkesztője – a CEMS Business Ethics Interfaculty Group vezetője és a BKAE Gazdaságetikai Központjának igazgatója – foglalja össze a 10 ország 15 etika professzorának nézeteit, amelyek a gazdasági etika megvalósításának új megközelítését adják.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Business Ethics Center |
Subjects: | Business organisation |
ID Code: | 1001 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Nov 2012 16:17 |
Last Modified: | 21 Dec 2018 15:18 |
Repository Staff Only: item control page