Corvinus
Corvinus

Egyetemi közösségi szerepvállalás és fenntarthatósági változás – A gazdasági felsőoktatási képzőhelyek lehetőségei és korlátai

Málovics, György ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6539-8588, Juhász, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5765-6575 and Bajmócy, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4462-0469 (2024) Egyetemi közösségi szerepvállalás és fenntarthatósági változás – A gazdasági felsőoktatási képzőhelyek lehetőségei és korlátai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (6). pp. 54-68. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.05

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
627kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.05


Abstract

Az egyetemekkel szemben mind a fenntarthatósághoz való hozzájárulás, mind pedig az egyetemi közösségi szerepvállalási kezdeményezések megvalósítása elvárás. A szerzők tanulmányukban azt vizsgálják, hogy az egyetemi közösségi szerepvállalás intézményesítése milyen lehetőségeket rejt magában, illetve milyen korlátokkal bír gazdasági felsőoktatási képzőhelyek (business schools) esetében, különösen a fenntarthatósághoz való hozzájárulás vonatkozásában. Vizsgálatukhoz elméleti háttérként az egyetemi közösségi szerepvállalás megközelítései és a fenntarthatóság koncepcióját operacionalizáló megközelítések szolgálnak. Vizsgálatuk empirikus alapját egy egyetemi közösségi szerepvállalási tervezési és intézményesítési folyamat során keletkezett kvalitatív adatok adják, amely folyamat egy hazai gazdasági felsőoktatási képzőhelyen zajlik. Lévén e folyamatnak jelen tanulmány szerzői is aktív részesei, kezdeményezői, tanulmányuk módszertani értelemben a részvételi akciókutatáshoz és analitikus autoetnográfiához áll közel. Következtetésük, hogy a gazdasági (üzleti) képzőhelyek esetében számos olyan tényező azonosítható, amelyek magyarázzák azon szakirodalmi megállapításokat, miszerint az üzleti képzőhelyek dominánsan a fenntarthatóság gazdasági dimenzióját hangsúlyozzák, és a fenntarthatóság csak azon aspektusait építik be az oktatásba, amelyek összeegyeztethetők a neoliberális szemlélettel.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:egyetemi közösségi szerepvállalás, tervezés/intézményesítés, fenntarthatóság, gazdasági (üzleti) képzőhelyek
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.06.05
ID Code:10029
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:13 Jun 2024 06:33
Last Modified:13 Jun 2024 06:33

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics