Marjainé Szerényi, Zsuzsanna and Zsóka, Ágnes and Kocsis, Tamás and Széchy, Anna (2012) A fiatalok fogyasztási és életmódbeli szokásai a környezeti nevelés tükrében. Working Paper. BCE, Környezetgazdaságtani és Technológiai Tanszék. (Unpublished)
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
465kB |
Abstract
A tanulmány egy olyan kutatás mélyebb elemzésének eredményeit mutatja be, amelynek során a Budapesti Corvinus Egyetem Környezetgazdaságtani és Technológiai Tanszékének munkatársai kérdőíves felmérést hajtottak végre a Norvég Alap támogatásával, a „Fenntartható fogyasztás, termelés és kommunikáció” c. projekt keretében. A válaszok alapján összehasonlíthatjuk a fiatalok egyes csoportjainak környezettudatosságát és a fogyasztáshoz való viszonyát, amelynek alapján meghatározhatjuk a környezeti nevelés legfontosabb fókuszait és eszközeit. Két iskolatípus (egyetemisták és középiskolások) tanulóinak adatai alapján többdimenziós skálázás segítségével vizsgáltuk azt, hogy a diákokat leíró jellemzők közül melyek mozognak együtt, és melyek előfordulása mutat ellentétes irányba. Klaszterelemzéssel azt is feltártuk, hogy a mintába került személyek milyen hasonlóságokat és eltéréseket mutatnak, milyen, többé-kevésbé homogén csoportok képezhetők belőlük. Az eredmények alapján szakmai javaslatokat fogalmazunk meg a környezeti nevelés területére. _______ This paper presents the in-depth analysis of results from a survey of students from secondary and tertiary education. The survey was conducted by researchers from the department of environmental economics and technology of the Corvinus University of Budapest in the framework of the project titeld „sustainable consumption, production and communication” supported by the Norwegian Fund. The environmental consciousness and consumer behaviour of different groups of young people are compared, allowing identification of the main focus points and tools of environmental education. Multidimensional scaling is used to examine which characteristics of the students are related and which point in opposite directions. Similarities and differences between respondents were mapped through cluster analysis and relatively homogeneous groups were indentified. The results are used to make suggestions for the development of environmental education.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, környezettudatosság, középiskolások, egyetemisták |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Department of Environmental Economics and Technology |
Subjects: | Environmental economics Marketing Pedagogy |
Funders: | Norvég Alap |
Projects: | Fenntartható fogyasztás, termelés és kommunikáció |
References: | |
ID Code: | 1011 |
Deposited By: | Dr. Ágnes Zsóka |
Deposited On: | 19 Nov 2012 16:09 |
Last Modified: | 19 Nov 2012 16:09 |
Repository Staff Only: item control page