Kenéz, Dávid (2024) Hollandia kihívásai a külföldi diákok integrációjában. Világpolitika és a Közgazdaságtan, 3 (3). pp. 70-73. DOI https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
277kB |
Official URL: https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11
Abstract
A „nemzetköziesedés” folyamata az egyetemeken hozzájárul az ösztönző tanulmányi légkörhöz, a nemzetközi tudományos fejlődéshez való szoros kapcsolódáshoz és a tehetséges új szakemberek munkaerőpiacra való megfelelő áramlásához. Ugyanakkor Hollandia az utóbbi években kezdett rájönni, hogy a nemzetközivé váláshoz több kell, mint angol nyelvű diplomák kínálása. A holland hallgatók nem mindig olyan magabiztosak az angoltudásukban, mint ahogyan azt az intézmények vezetői gondolták, míg sok külföldi hallgató nem számít arra, hogy a magukat nemzetközinek feltüntető intézményekben hollandul is meg kellene tanulniuk. Az amszterdami tapasztalataim és ismerőseim beszámolói alapján igazolni tudom, hogy bár a hollandok általában nyitottak, kifejezetten kevésbé hajlandóak keveredni a külföldiekkel.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Education International relations |
DOI: | https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11 |
ID Code: | 10166 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 11 Jul 2024 10:41 |
Last Modified: | 11 Jul 2024 10:41 |
Repository Staff Only: item control page