Corvinus
Corvinus

Hollandia kihívásai a külföldi diákok integrációjában

Kenéz, Dávid (2024) Hollandia kihívásai a külföldi diákok integrációjában. Világpolitika és a Közgazdaságtan, 3 (3). pp. 70-73. DOI https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
277kB

Official URL: https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11


Abstract

A „nemzetköziesedés” folyamata az egyetemeken hozzájárul az ösztönző tanulmányi légkörhöz, a nemzetközi tudományos fejlődéshez való szoros kapcsolódáshoz és a tehetséges új szakemberek munkaerőpiacra való megfelelő áramlásához. Ugyanakkor Hollandia az utóbbi években kezdett rájönni, hogy a nemzetközivé váláshoz több kell, mint angol nyelvű diplomák kínálása. A holland hallgatók nem mindig olyan magabiztosak az angoltudásukban, mint ahogyan azt az intézmények vezetői gondolták, míg sok külföldi hallgató nem számít arra, hogy a magukat nemzetközinek feltüntető intézményekben hollandul is meg kellene tanulniuk. Az amszterdami tapasztalataim és ismerőseim beszámolói alapján igazolni tudom, hogy bár a hollandok általában nyitottak, kifejezetten kevésbé hajlandóak keveredni a külföldiekkel.

Item Type:Article
Subjects:Education
International relations
DOI:https://www.doi.org/10.14267/VILPOL2024.03.11
ID Code:10166
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:11 Jul 2024 10:41
Last Modified:11 Jul 2024 10:41

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics