Berlinger, Edina (2012) Miért van szükség európai szintű diákhitelrendszerre is? In: Felsőoktatás-finanszírozás. Nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet. Aula, Budapest, pp. 165-196. . ISBN 978-963-339-032-0
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
444kB |
Abstract
A dolgozat címében feltett kérdés részletesebben kifejtve úgy szól, hogy van-e olyan részterülete a diákhitelezésnek, amit célszerűbb európai szinten, közösen megoldani mintsem hagyni, hogy az egyes tagállamok önálló hatáskörben birkózzanak meg vele. Képződhet-e ezen a területen, és ha igen, akkor miért ún. közösségi hozzáadott érték (community added value)? A szakirodalomban nincs egyértelmű útmutatás arra nézve, hogy egy adott tevékenység esetén hogyan kell meghatározni a közösségi hozzáadott értéket. Mindig figyelembe kell venni a feladat jellegéből adódó specialitásokat. Mindenesetre útmutatásként van néhány általános kérdés, amelyeken érdemes végigmenni: - Hogyan járulna hozzá egy új intézmény létrehozása a magasabb szintű Uniós politikák megvalósulásához? - Mi a legmegfelelőbb szintje az egyes feladatok ellátásának? - Milyen hatása lenne ennek az új intézménynek a meglévő intézményekre és rendszerekre? Ebben a tanulmányban ezeket a kérdéseket veszem sorra a diákhitelezéssel összefüggésben.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, mobilitás, diákhitel |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Finance and Accounting > Department of Finance |
Subjects: | Education Finance |
Projects: | TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005 - A felsőoktatás szerepe az innovációs szemlélet erősítésében |
ID Code: | 1021 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 Nov 2012 16:08 |
Last Modified: | 22 Nov 2012 16:08 |
Repository Staff Only: item control page