Corvinus
Corvinus

Tanulás és innováció – Elméleti dilemmák és gyakorlati nézőpontok (Learning and innovation – Theoretical dilemmas and practical point of views)

Hámori, Balázs (2012) Tanulás és innováció – Elméleti dilemmák és gyakorlati nézőpontok (Learning and innovation – Theoretical dilemmas and practical point of views). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 43 (11). pp. 2-18. DOI 10.14267/VEZTUD.2012.11.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
558kB

Abstract

A tanulmány egy nemrég lezárt TÁMOP-kutatás keretébe illeszkedik.1 A kutatás célja, hogy átfogó képet nyújtson az innovációról, tisztázza az innovációval kapcsolatos fogalmakat, bemutassa az innovációs trendeket és – egy empirikus felmérés nyomán – számot adjon arról, hogy ezek hogyan jelentkeznek Magyarország sajátos viszonyai között. Az innovációs fogalomkör megvilágításához hozzátartozik a tanulás és az innováció kapcsolatának tisztázása. Bár a témáról a menedzsment-szakirodalomban számtalan mű jelenik meg, a szerző saját diszciplináris elkötelezettségének megfelelően közgazdasági nézőpontból igyekszik megközelíteni a problémakört. Végül megkísérli Magyarországot elhelyezni a tanulás nemzetközi térképén. _______ This research aims to provide a comprehensive view on innovation, to clarify innovation concepts, to present innovation trends, and – based on an empirical survey – to give an account about how they appear specific conditions of Hungary. The refining of innovation category includes clarification of the relationship between learning and innovation. While many works have been published in this topic of management literature, the author in accordance his own disciplinary engagement tries to approach the problem area from economic point of view. Finally he attempts to place Hungary on the international map of learning.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:tanulás, innováció, Magyarország, learning, innovation, Hungary
Divisions:Faculty of Economics > Department of Comparative Economics
Subjects:Knowledge economy, innovation
Education
Projects:TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005
DOI:10.14267/VEZTUD.2012.11.01
ID Code:1024
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:23 Nov 2012 10:25
Last Modified:12 Feb 2021 09:59

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics