Corvinus
Corvinus

Kvantitatív elemzési módszerek. SPSS használata a kutatási gyakorlatban

Simon, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0409-7471, Berezvai, Zombor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7807-2977, Kemény, Ildikó ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6738-8252, Kun, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2323-6174 and Pusztai, Tamás (2024) Kvantitatív elemzési módszerek. SPSS használata a kutatási gyakorlatban. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. . ISBN 978-963-503-954-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-963-503-954-8

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
24MB

Abstract

A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak. A könyv célja a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére leggyakrabban használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált ismertetése, valamint az egyik legtöbbet használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videóanyaggal segített leírása. A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy- és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós struktúrafeltáró módszerekkel és a preferenciavizsgálatok módszerével, vagyis a conjoint elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be, gyakorlati példákon keresztül. A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában, a könyvet a marketingkutatáson túlmenően mind a gazdálkodástudományi, közgazdasági és társadalomtudományi kutatásokban, mind a felsőoktatási programokban való felhasználásra ajánlják.

Item Type:Book
Uncontrolled Keywords:kvantitatív elemzés, marketingkutatás, SPSS használat
Divisions:Institute of Marketing and Communication Sciences
Subjects:Marketing
Projects:MEC_K 141188 Kvantitatív elemzési módszerek - SPSS használata a kutatási gyakorlatban
DOI:https://doi.org/10.14267/978-963-503-954-8
ID Code:10287
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:29 Aug 2024 11:13
Last Modified:12 Sep 2024 15:47

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics