Simon, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0409-7471, Berezvai, Zombor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7807-2977, Kemény, Ildikó ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6738-8252, Kun, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2323-6174 and Pusztai, Tamás (2024) Kvantitatív elemzési módszerek. SPSS használata a kutatási gyakorlatban. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. . ISBN 978-963-503-954-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-963-503-954-8
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
24MB |
Abstract
A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak. A könyv célja a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére leggyakrabban használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált ismertetése, valamint az egyik legtöbbet használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videóanyaggal segített leírása. A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy- és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós struktúrafeltáró módszerekkel és a preferenciavizsgálatok módszerével, vagyis a conjoint elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be, gyakorlati példákon keresztül. A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában, a könyvet a marketingkutatáson túlmenően mind a gazdálkodástudományi, közgazdasági és társadalomtudományi kutatásokban, mind a felsőoktatási programokban való felhasználásra ajánlják.
Item Type: | Book |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kvantitatív elemzés, marketingkutatás, SPSS használat |
Divisions: | Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Marketing |
Projects: | MEC_K 141188 Kvantitatív elemzési módszerek - SPSS használata a kutatási gyakorlatban |
DOI: | https://doi.org/10.14267/978-963-503-954-8 |
ID Code: | 10287 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 29 Aug 2024 11:13 |
Last Modified: | 12 Sep 2024 15:47 |
Repository Staff Only: item control page