Nagy, Konrád Ákos (2024) A KKV-k sikertényezői. Világpolitika és a Közgazdaságtan, 3 (5). pp. 73-78. DOI https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.05.07
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
236kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.05.07
Abstract
A kis- és középvállalkozások tényezőit feltáró előadás a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és az Ifjúsági Vállalkozásélénkítő Egyesület együttműködésével készült. 450 vállalkozást elemeztek a kutatás során, melynek célja az volt, hogy olyan tényezőket azonosítsanak, melyek megkülönböztetik a kiemelkedő szervezeteket. Az előadásban 8 ilyen attribútum szerepelt: 1. Vezetői akarat, attitűd 2. Szervezettség stratégiai szemlélet 3. Gazdasági, pénzügyi szaktudás 4. Megfizetett tudás 5. Tudásmegosztás 6. Export 7. Innováció 8. Digitalizáció Négy kategóriában határoztak meg mutatókat: jövedelmezőség, szolvencia, likviditás, adósságszolgálat. Mind a négy kategóriában teljesítmény szerint három harmadra osztották a vállalkozásokat, és a legjobbakat aszerint választották ki, hány kategóriában kerültek a legjobbak közé.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.05.07 |
ID Code: | 10388 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 24 Sep 2024 08:00 |
Last Modified: | 24 Sep 2024 08:00 |
Repository Staff Only: item control page