Hrubos, Ildikó (2012) A társadalmi egyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban. Iskolakultúra, 22 (1). pp. 57-62.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
394kB |
Official URL: http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/159.html
Abstract
Az oktatásban megnyilvánuló társadalmi egyenlőtlenségek, az oktatási rendszer szerepe az egyenlőtlenségek újratermelődésében a szociológiai kutatások egyik alapkérdésévé vált a 20. század második felében. A középfokú képzés kiterjesztése következtében fontos társadalmi vizsgálati probléma lett, hogy a különböző társadalmi rétegek mennyiben tudják elérni a középfokú végzettséget, illetve annak mely típusát tudják elérni, továbbá, hogy milyen szerepe van az általános iskolának az esélyek nivellálásában (avagy paradox módon a növelésében). Az európai szociológiában Pierre Bourdieu (1978) alapozta meg az erről való gondolkodást. Magyarországon Ferge Zsuzsa (1980) tette ismertté a Bourdieu-i paradigmát, és ezzel elindította a magyar szociológia egyik legjelentősebb eredményeket hozó, kiváló kutatók egész sorát magába foglaló kutatási irányát.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | társadalmi szelekció, többszintű képzés, nemzetközi hallgatói mobilitás, intézményi differenciálódás |
Divisions: | Faculty of Social Sciences > Institute for Sociology and Social Studies |
Subjects: | Education Sociology |
Projects: | TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0005 |
ID Code: | 1043 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 28 Nov 2012 15:40 |
Last Modified: | 28 Nov 2012 15:40 |
Repository Staff Only: item control page