Sárosi, Tünde (2023) Bevándorló gyermekek közoktatásbeli integrációja Franciaországban. Modern Nyelvoktatás, 29 (3-4). pp. 61-78. DOI 10.51139/monye.2023.3-4.61.78
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
525kB |
Official URL: https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.61.78
Abstract
A bevándorló gyermekek közoktatásbeli integrációja Franciaországban egy olyan fontos és aktuális kérdés, amely kapcsán a francia oktatási rendszer és társadalom egyaránt kihívásokkal néz szembe. Az elmúlt évtizedekben a migráció folyamatai erőteljesen befolyásolták a franciaországi iskolák demográfiai összetételét, és számos bevándorlócsalád került az országba. A bevándorló gyermekek integrálása a francia oktatási rendszerbe mind nyelvi, kulturális és szociális téren nehézségek elé állítja a folyamat szereplőit. A bevándorlók oktatása nem csupán az oktatási rendszer, hanem az egész társadalom számára kulcsfontosságú kérdés, hiszen hozzájárul a sokszínűség támogatásához és az esélyegyenlőség előmozdításához. A tanulmány célja, hogy mélyebb betekintést nyújtson a bevándorló gyermekek oktatásbeli helyzetébe Franciaországban. Bemutatja az integráció elősegítése érdekében bevezetett politikai intézkedéseket és programokat és elemzi azokat a kezdeményezéseket, gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a sikeres oktatásban való részvételhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | bevándorlás, integráció, oktatás, esélyegyenlőség |
Subjects: | Education |
DOI: | 10.51139/monye.2023.3-4.61.78 |
ID Code: | 10508 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 06 Nov 2024 12:41 |
Last Modified: | 06 Nov 2024 12:41 |
Repository Staff Only: item control page