Corvinus
Corvinus

Bevándorló gyermekek közoktatásbeli integrációja Franciaországban

Sárosi, Tünde (2023) Bevándorló gyermekek közoktatásbeli integrációja Franciaországban. Modern Nyelvoktatás, 29 (3-4). pp. 61-78. DOI 10.51139/monye.2023.3-4.61.78

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
525kB

Official URL: https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.61.78


Abstract

A bevándorló gyermekek közoktatásbeli integrációja Franciaországban egy olyan fontos és aktuális kérdés, amely kapcsán a francia oktatási rendszer és társadalom egyaránt kihívásokkal néz szembe. Az elmúlt évtizedekben a migráció folyamatai erőteljesen befolyásolták a franciaországi iskolák demográfiai összetételét, és számos bevándorlócsalád került az országba. A bevándorló gyermekek integrálása a francia oktatási rendszerbe mind nyelvi, kulturális és szociális téren nehézségek elé állítja a folyamat szereplőit. A bevándorlók oktatása nem csupán az oktatási rendszer, hanem az egész társadalom számára kulcsfontosságú kérdés, hiszen hozzájárul a sokszínűség támogatásához és az esélyegyenlőség előmozdításához. A tanulmány célja, hogy mélyebb betekintést nyújtson a bevándorló gyermekek oktatásbeli helyzetébe Franciaországban. Bemutatja az integráció elősegítése érdekében bevezetett politikai intézkedéseket és programokat és elemzi azokat a kezdeményezéseket, gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a sikeres oktatásban való részvételhez.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:bevándorlás, integráció, oktatás, esélyegyenlőség
Subjects:Education
DOI:10.51139/monye.2023.3-4.61.78
ID Code:10508
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:06 Nov 2024 12:41
Last Modified:06 Nov 2024 12:41

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics