Sárosi, Tünde (2023) Az oktatás ereje a menekültek integrációjában : Ukrán program a budapesti Piarista Gimnáziumban Pavlovski Natasa vezetésével. Modern Nyelvoktatás, 29 (3-4). pp. 138-146. DOI 10.51139/monye.2023.3-4.138.146
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.138.146
Abstract
Az ukrán–orosz háború kitörésekor a budapesti Piarista Gimnázium igazgatója, Horváth Bálint azonnal a menekültek megsegítésének ügye mellé állt és intézményében helyet adott egy olyan segítő programnak, ahol tanárok és önkéntesek közösen szerveztek foglalkozásokat az Ukrajnából Budapestre menekülő gyerekek számára. A kezdeti programok mára egy oktatási központtá nőtték ki magukat, amely az ukrán diákok magyar közoktatásban történő felzárkózását hivatott segíteni. A szervezet munkáját Pavlovski Natasa vezeti és koordinálja. Az ő megindító története a megkülönböztetés nélküli elfogadás fontosságát hangsúlyozza és a szervezet munkája meghatározó jelentőséggel bír az Ukrajnából menekült gyermekek és családok életében. Ebben az írásban arra törekszem, hogy bemutassam miként segíti a szóban forgó projekt az ukrán menekült gyermekeket az iskolai sikerek elérésében, és hogyan próbál közösséget kovácsolni a háborús helyzetben országukból menekülő fiatalokból. A tanulmány célja az, hogy mélyebben megértsük azokat a kihívásokat és problémákat, amelyekkel az adott helyzetben találkozhatunk, és hogy a lehető legátfogóbb képet kapjunk a bevándorló menekültek hétköznapjairól, nehézségeiről és lehetőségeiről.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | menekültek, oktatás, elfogadás, integráció |
Subjects: | Education |
DOI: | 10.51139/monye.2023.3-4.138.146 |
ID Code: | 10509 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 06 Nov 2024 12:45 |
Last Modified: | 06 Nov 2024 12:45 |
Repository Staff Only: item control page