Corvinus
Corvinus

Felkészülés a munkaerőpiaci kihívásokra – A tudományos diákköri tevékenység átfogó kompetenciafejlesztő szerepe

Koloszár, László ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8545-8357, Mitev, Ariel Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9986-3513, Takácsné György, Katalin ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9129-7481 and Wimmer, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3430-7962 (2024) Felkészülés a munkaerőpiaci kihívásokra – A tudományos diákköri tevékenység átfogó kompetenciafejlesztő szerepe. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (12). pp. 30-45. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.12.03

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
683kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.12.03


Abstract

A munkaerőpiaci elvárásoknak és kihívásoknak megfelelő képességek fejlesztése a gazdasági képzésekben egyre inkább határozott elvárás. A magyar felsőoktatásban hét évtizedes hagyományokkal rendelkező tudományos diákköri (TDK) tevékenység ennek eredményes és hatékony támogatója. A TDK-folyamat keretében tanulóközpontú, élményalapú kompetenciafejlesztés történik a tanárok facilitátor-szerepe mellett. A hallgatók maguk által választott témákban, mentori támogatással végeznek kutatást, készítenek tudományos igényű dolgozatokat, mutatják be azokat szakértő zsűrik és társaik előtt saját intézményeikben, majd a legjobbak a tudományterületenként szervezett országos TDK-konferenciákon is. A szerzők cikkükben e folyamatot tekintik át és elemzik a kompetenciafejlesztés és a hallgatói élmény szempontjából, a közgazdaságtudományi területen szervezett konferencián részt vevő hallgatók véleményével is illusztrálva a módszer eredményességét. A tapasztalatok azt jelzik, hogy az egyszerre versenyként, szakmai konferenciaként és a közösségi események által fesztiválként is működő rendezvénysorozat nemcsak a szakmai kompetenciák, hanem a – XXI. század munkaerőpiacán egyre fontosabb – szoft képességek fejlesztésének is hatékony eszköze, melynek további előnye, hogy a résztvevők élményként élhetik azt meg.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kompetenciafejlesztés, tanulóközpontú oktatás, élményalapú oktatás, tehetséggondozás, tudományos diákkör, gazdaságtudományi felsőoktatás
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.12.03
ID Code:10673
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:14 Dec 2024 08:24
Last Modified:14 Dec 2024 08:24

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics