Corvinus
Corvinus

A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés

Kaszás, Nikoletta ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5147-2022, Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 and Marton, Zsuzsanna (2022) A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés. Tér-Gazdaság-Ember, 10 (3-4). pp. 53-68.

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Official URL: https://tge.sze.hu/images/dokumentumok/K%C3%B6tetek%20%C3%B6sszes%20cikkel/2022.%20X.%20%C3%A9vfolyam%203-4.%20sz%C3%A1m/TGE_2022_10evfolyam_3-4szam_Kaszas_Keller.pdf


Abstract

A tanulmány arra keresi a választ, hogy a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek esetében a koronavírus-járvány hatására miként változott meg az értékesítés, hogyan hatott a válság a marketing feladatok kiszervezésére, illetve hogyan alakult a vizsgált vállalkozások marketingkommunikációja és új turisztikai együttműködések kialakítására való hajlandósága. Adatfelvételünkre a Covid-19 első hullámában került sor, amikor a szolgáltatókat váratlanul és felkészületlenül érte az a globális krízis, ami – mint most már ismert – hosszú időre vetette vissza a turizmust. A járvány első időszakában nyert tapasztalatok ugyanakkor napjainkban is fontosak, hiszen azok egy későbbi esetleges válsághelyzetben is alkalmazhatók. A 70 hazai turisztikai vállalkozással készített strukturált interjúk eredményeként elmondható, hogy az online értékesítés nem jelentett olyan mértékben megoldást a turizmusban, mint például a kereskedelemben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy az online értékesítési csatornák számának és az eladásösztönzés intenzitásának növelése elengedhetetlen lesz a jövőben, ha a turisztikai szolgáltatók talpon akarnak maradni egy esetleges hasonló válsághelyzetben is. A Covid-19 járvány időszakából tanulva tovább erősödik a turisztikai szervezetekkel és más vállalkozásokkal való együttműködési nyomás, ami marketing szempontból is előnyös lehet, hiszen így az országos, regionális vagy lokális szervezetek üzeneteihez, kampányaihoz tud csatlakozni a szolgáltatói kommunikáció, ez pedig növeli az üzenet hitelességét.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:turizmus, válság, Covid-19, online értékesítés, marketingkommunikáció
Divisions:Institute of Sustainable Development
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
Media and communication
ID Code:10742
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:13 Jan 2025 12:43
Last Modified:13 Jan 2025 12:43

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics