Kaszás, Nikoletta ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5147-2022, Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 and Marton, Zsuzsanna (2022) A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés. Tér-Gazdaság-Ember, 10 (3-4). pp. 53-68.
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A tanulmány arra keresi a választ, hogy a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek esetében a koronavírus-járvány hatására miként változott meg az értékesítés, hogyan hatott a válság a marketing feladatok kiszervezésére, illetve hogyan alakult a vizsgált vállalkozások marketingkommunikációja és új turisztikai együttműködések kialakítására való hajlandósága. Adatfelvételünkre a Covid-19 első hullámában került sor, amikor a szolgáltatókat váratlanul és felkészületlenül érte az a globális krízis, ami – mint most már ismert – hosszú időre vetette vissza a turizmust. A járvány első időszakában nyert tapasztalatok ugyanakkor napjainkban is fontosak, hiszen azok egy későbbi esetleges válsághelyzetben is alkalmazhatók. A 70 hazai turisztikai vállalkozással készített strukturált interjúk eredményeként elmondható, hogy az online értékesítés nem jelentett olyan mértékben megoldást a turizmusban, mint például a kereskedelemben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy az online értékesítési csatornák számának és az eladásösztönzés intenzitásának növelése elengedhetetlen lesz a jövőben, ha a turisztikai szolgáltatók talpon akarnak maradni egy esetleges hasonló válsághelyzetben is. A Covid-19 járvány időszakából tanulva tovább erősödik a turisztikai szervezetekkel és más vállalkozásokkal való együttműködési nyomás, ami marketing szempontból is előnyös lehet, hiszen így az országos, regionális vagy lokális szervezetek üzeneteihez, kampányaihoz tud csatlakozni a szolgáltatói kommunikáció, ez pedig növeli az üzenet hitelességét.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmus, válság, Covid-19, online értékesítés, marketingkommunikáció |
Divisions: | Institute of Sustainable Development |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing Media and communication |
ID Code: | 10742 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 13 Jan 2025 12:43 |
Last Modified: | 13 Jan 2025 12:43 |
Repository Staff Only: item control page