Kajos, Attila ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3852-3291 (2025) Miért éppen Amerika(i foci)? – Hazai NFL-szurkolók csapatválasztásának indokai az identifikáció tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (1). pp. 14-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.02
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
660kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.02
Abstract
A globalizálódott sportpiac egyik fő mozgatórugója a klubtól elkülönülő piacokon élő, de klub iránt rajongó ún. ”szatellit szurkoló”. Jelen cikk célja, hogy a társas identitás elméleti kereteit felhasználva megértse, hogy miként válnak magyar sportfogyasztók egy kulturálisan be nem ágyazott sporttermék, az amerikai football, az NFL és csapatainak szurkolójává, és mennyiben különböztetik meg magukat más sportok és csapatok szurkolóitól. A 437 szurkoló részvételével készült kérdőív révén a kedvenc csapat kiválasztásának 22 forrását különítette el a szerző, amelyek közül a csapat sztárjátékosa, az első megnézett mérkőzés egyik csapata és a csapat ereje és játékstílusa a leggyakoribb indokok. Az eredmények alapján a hazai NFL-szurkolók sokkal inkább látnak különbséget általában az NFL-csapatok szurkolói és a hagyományos csapatsportok szurkolói között, mint az egyes NFL-csapatok szurkolóbázisai esetében. Mindezek alapján kijelenthető, hogy a magyar NFL-szurkolók kialakult identitástudattal rendelkeznek, ami elsődlegesen a sportágra és másodsorban a csapatra irányul.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szatellit szurkolók, társas identitás elmélete, csapattal való azonosulás, szurkolói azonosulás |
Subjects: | Sociology |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.02 |
ID Code: | 10748 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Jan 2025 14:32 |
Last Modified: | 14 Jan 2025 14:32 |
Repository Staff Only: item control page