Dén-Nagy, Ildikó ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4870-9997 and Király, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4329-725X (2025) Az akciótanulás, mint a gazdasági felsőoktatás kihívásaira adható módszertani válasz. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (1). pp. 52-64. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.05
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
838kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.05
Abstract
A felsőoktatási intézmények az innováció és a regionális fejlődés kulcsfontosságú szereplői, ágensei, amelyek most átmeneti periódushoz érkeztek: a régi, bevált gyakorlatok többé már nem, vagy nem úgy működnek, mint korábban, ugyanakkor még nem jelentek meg kiforrott, széles körben alkalmazott új megoldások. A határátlépésnek ezt az időszakát a gazdasági felsőoktatási intézmények két globális kihívása szemszögéből vizsgálják a szerzők (eltömegesedés és digitalizáció), majd az akciótanulást, mint ezekre a kihívásokra adható lehetséges választ mutatják be, amelyet az empirikus irodalmak áttekintésével is alátámasztanak, külön figyelmet fordítva az előnyökre és hátrányokra. Áttekintik, hogy miként jelent és jelenhet meg a tudományos oktatási gyakorlatban a hagyományos, deduktív pedagógiai eljárások alternatívájaként/kiegészítőjeként ez az induktív, kompetenciamegközelítésű eszköz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | akciótanulás, tanulási utak, oktatási keretrendszerek, gazdasági felsőoktatás |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.01.05 |
ID Code: | 10751 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Jan 2025 14:44 |
Last Modified: | 14 Jan 2025 14:44 |
Repository Staff Only: item control page