Duma, László and Monda, Eszter (2012) Táblagépek oktatási eszközként való bevezetésének hatása - információs társadalom szcenáriók. Információs Társadalom, 12 (3). pp. 15-48. DOI 10.22503/inftars.XII.2012.3.2
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB |
Official URL: https://doi.org/10.22503/inftars.XII.2012.3.2
Abstract
Az oktatásban is használják már az IT-t és elérkeztünk a fordulóponthoz, amikor a számítógépek és laptopok után már az e-learning módszereken alapuló internettel összekötött táblagépek korszaka következik. A Futures management-ből ismert Eltville modelljének segítségével elemezzük az oktatási rendszer hatásait, és a módszer lehetőség-feltárás szakaszában a Jövőkerék (eredeti angol nevén Futures Wheel) jövőkutatás módszerrel ábrázoljuk a lehetséges jövőbeni hatásokat. Az Eltville módszer alkalmazását követően meghatározunk négy lehetséges szcenáriót, jövőképet. Az ICT eszközök lehetséges hatásai közül rendezőelvként kettőt emelünk ki: a fizikai, mentális és szociális lét dimenzióját és a tudásmegszerzésre, -megosztásra vonatkozó aspektust.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | táblagépek, IKT alapú oktatás, oktatás jövője, IKT hatása |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Economic Geography and Futures Studies Department Faculty of Business Administration > Institute of Informatics > Department of Infocommunication |
Subjects: | Education Computer science |
DOI: | 10.22503/inftars.XII.2012.3.2 |
ID Code: | 10797 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 17 Jan 2025 08:42 |
Last Modified: | 17 Jan 2025 08:42 |
Repository Staff Only: item control page