Corvinus
Corvinus

Táblagépek oktatási eszközként való bevezetésének hatása - információs társadalom szcenáriók

Duma, László and Monda, Eszter (2012) Táblagépek oktatási eszközként való bevezetésének hatása - információs társadalom szcenáriók. Információs Társadalom, 12 (3). pp. 15-48. DOI 10.22503/inftars.XII.2012.3.2

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB

Official URL: https://doi.org/10.22503/inftars.XII.2012.3.2


Abstract

Az oktatásban is használják már az IT-t és elérkeztünk a fordulóponthoz, amikor a számítógépek és laptopok után már az e-learning módszereken alapuló internettel összekötött táblagépek korszaka következik. A Futures management-ből ismert Eltville modelljének segítségével elemezzük az oktatási rendszer hatásait, és a módszer lehetőség-feltárás szakaszában a Jövőkerék (eredeti angol nevén Futures Wheel) jövőkutatás módszerrel ábrázoljuk a lehetséges jövőbeni hatásokat. Az Eltville módszer alkalmazását követően meghatározunk négy lehetséges szcenáriót, jövőképet. Az ICT eszközök lehetséges hatásai közül rendezőelvként kettőt emelünk ki: a fizikai, mentális és szociális lét dimenzióját és a tudásmegszerzésre, -megosztásra vonatkozó aspektust.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:táblagépek, IKT alapú oktatás, oktatás jövője, IKT hatása
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Economic Geography and Futures Studies Department
Faculty of Business Administration > Institute of Informatics > Department of Infocommunication
Subjects:Education
Computer science
DOI:10.22503/inftars.XII.2012.3.2
ID Code:10797
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:17 Jan 2025 08:42
Last Modified:17 Jan 2025 08:42

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics