Kéri, Anita ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9558-6600 and Berki, Boglárka
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9850-376X
(2025)
A hallgatói jelentkezési számok mögött meghúzódó indokok vizsgálata a felsőoktatási szolgáltatásminőség tükrében.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56
(2).
pp. 15-29.
DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.02
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
907kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.02
Abstract
A felsőoktatás napjainkban számos kihívással szembesül, amelyek közül az egyik legjelentősebb a hallgatói létszám változása a különböző képzési területeken. A vizsgált egyetemen a szakirányú továbbképzésekre jelentkezők száma emelkedett, míg a mesterképzések iránti érdeklődés csökkent a COVID-19-et követő időszakban. A kutatás célja az volt, hogy kimondottan a szolgáltatásminőség dimenziók vizsgálatán keresztül tárja fel a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán a szakirányú továbbképzések iránti megnövekedett érdeklődés és a mesterképzések alacsonyabb jelentkezési száma mögött meghúzódó okokat. Kvalitatív fókuszcsoportos megkérdezések alapján, valamint a SERVQUAL-módszer alkalmazásával kérdőíves felmérést végeztek a szerzők. Az eredmények arra utalnak, hogy a szakirányú továbbképzések iránti érdeklődés főként a konkrét munkaerőpiaci igényekhez kapcsolódik, míg a mesterképzések esetében inkább a látókör szélesítése és a tudásbővítés a fő motiváció. Mindkét csoport esetében magasabbak voltak az elvárások az észlelt szolgáltatásminőségnél, ami számos fejlesztési javaslatot vet fel az egyetemi kar számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, fókuszcsoport, SERVQUAL, szolgáltatásminőség |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.02.02 |
ID Code: | 10923 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Feb 2025 10:20 |
Last Modified: | 13 Feb 2025 10:20 |
Repository Staff Only: item control page