Csiszárik-Kocsir, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5454-7843 and Berényi, Csaba
ORCID: https://orcid.org/0009-0008-9461-9889
(2025)
A projektorientáció és projektszemélet mint kompetencia megjelenése és értelmezése a középfokú oktatásban.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56
(3).
pp. 45-54.
DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.03.04
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
462kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.03.04
Abstract
A XXI. század gyorsan változó világában divattá vált a tevékenységek projektként való szervezése, értelmezése. A klasszikus definíció szerint projekt minden olyan tevékenység, ami egyszeri és megismételhetetlen, egyedi eredményt hoz létre és meghatározott peremfeltételek mentén teszi mindezt. A projektszemléletre való nevelés már egészen fiatalon el kell, hogy kezdődjön, így azt érdemes már az általános iskola felső tagozatában elkezdeni, de nagyon jó színteret biztosít a középfokú oktatás is e készség kifejlesztésére. A projektszemélet mint alapvető kompetencia számos módszerrel adható át az oktatás különböző szintjein. A PBL, CBL és az LBL alapú oktatás módszerei egymás kiegészítve képesek arra, hogy ezt a készséget, személetmódot a maga járulékos tényezőivel kiépítsék a fiatalokban. Nagyon fontos az, hogy a mai kor oktatási rendszere felismerje a projektekben való gondolkodás, és a projektszerű oktatás szükségességét. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a középiskolás diákok véleményét és alkalmasságát a projektekben való gondolkodásra, és a meghatározott keretek között, csapatban történő munkavégzésre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projektszemlélet, PBL, LBL, CBL, STEM, STEAM, Z generáció |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.03.04 |
ID Code: | 11010 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 14 Mar 2025 07:21 |
Last Modified: | 15 Mar 2025 08:38 |
Repository Staff Only: item control page