Corvinus
Corvinus

Munkahelyválasztás preferenciája szerinti fogyasztói szegmensek jellemzői primer adatok fényében

Garai-Fodor, Mónika ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7993-2780 and Jäckel, Katalin ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7378-0923 (2025) Munkahelyválasztás preferenciája szerinti fogyasztói szegmensek jellemzői primer adatok fényében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 56 (4). pp. 30-41. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.04.03

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
575kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.04.03


Abstract

Az értékek, gondolkodásmódok és preferenciák tekintetében jelentősen eltérő generációk együttműködésének lehetőségét egyre nehezebb megteremteni egy munkahelyen. A generációk között szélesedő szakadék okán azt lájuk, hogy komplex, sok esetben egyénre szabott megoldásokra van szükség a HR-marketing területén is. A tanulmány fókuszában a munkáltatói márkaépítés generációspecifikus vizsgálata áll. Kvantitatív eljárás keretében vizsgálták a szerzők a munkavállalók munkahelyválasztását befolyásoló tényezőket és ösztönzőket generációspecifikus szempontból. A primer kutatás keretében előtesztelt, standardizált kérdőíves online felmérést végeztek hólabda mintavételi módszerrel, amelynek eredményeként 1146 értékelhető kérdőívet kaptak. A kvantitatív eredmények feldolgozására leíró statisztikákat, két- és többváltozós elemzéseket alkalmaztak. A kutatás eredményeként a munkahelyválasztás preferenciarendszere szerint elkülönülő klasztereket tudtak azonosítani, azt is megvizsgálva, hogy mely motivációs eszközök lehetnek a leghatékonyabbak az egyes csoportok esetében a magasabb teljesítményre ösztönzés szempontjából. Úgy vélik, hogy kutatásuk hasznos a gyakorlat számára is, mivel rávilágít arra, hogyan lehet differenciálni a munkavállalók körét a munkahelyválasztás szempontjából, és hogyan lehet hatékony ösztönzőket alkalmazni egy-egy adott szegmensre.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:munkahelyválasztás preferenciarendszere, motiváció, szegmentálás
Subjects:Labour economics
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2025.04.03
ID Code:11087
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:14 Apr 2025 10:57
Last Modified:14 Apr 2025 10:57

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics