Miklós, Gábor (2024) A közép-európai kereskedelmi útvonalak és az EU-s tagállamok vámbevételei közötti kapcsolatok. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 21 (1). pp. 66-81. DOI 10.32976/stratfuz.2024.6
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
819kB |
Official URL: https://doi.org/10.32976/stratfuz.2024.6
Abstract
A dolgozat bemutatja a kereskedelmi utak változását az európai centrum régió és a Távol-Kelet gazdasági motorja között. A fő kérdés, hogy milyen módon lehetséges kombinálni a vasúti és tengeri árufuvarozást Európában, hogy teljesítse a két centrum terület, Kína/Shanghai és Németország viszonylatban zavartalan ellátását. A vizsgálatban kiemelt szerepet kap a görögországi Pireusz kikötője, amely a kínai nagy árufuvarozási vállalat, a COSCO érkezésével kapott kiemelt szerepet az Európai Unióban. Milyen egyéb változásokat hozhat ez régiónkra, Közép-Európára nézve; ezt vizsgálja a tanulmány.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vámok; adminisztrációs költségek; One Belt One Road kezdeményezés; Rotterdami kikötő; Pireuszi kikötő; Hamburgi kikötő; |
JEL classification: | R40 - Transportation Economics: General |
Divisions: | Corvinus Doctoral Schools |
Subjects: | Transport and communications |
DOI: | 10.32976/stratfuz.2024.6 |
ID Code: | 11139 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 06 May 2025 14:56 |
Last Modified: | 06 May 2025 14:56 |
Repository Staff Only: item control page