Csekő, Imre (2012) Nagyobb változatosság, több profit. A termékvariánsok számának növelése mint a profitmaximalizálás eszköze. In: Egyensúly és optimum. Tanulmányok Forgó Ferenc 70. születésnapjára. Aula Kiadó, Budapest, pp. 75-88. . ISBN 978-963-339-018-4
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
185kB |
Abstract
A tanulmány azt a kérdést vizsgálja egy duopólium modellben, hogy egy termelőnek érdemes-e lényegében ugyanazt a terméket több formában, differenciáltan piacra dobnia. A modell ebben a csupasz formájában csak igen korlátozott mértékben épít a játékosok közti interakciókra, egy egyszer˝u szimultán döntési folyamatot ábrázol, azt is statikus környezetben. Az elemzés azt mutatja, hogy a keresleti paraméterek bizonyos értékei mellett még akkor is érdemes új, az eddigiektől eltérő tulajdonságú, differenciált termék piacra vitele, ha annak ára nem tér el a már korábban bevezetett terméktől, és így annál önmagában nem tekinthet˝o nagyobb nyereséget biztosítónak. Az a tény, hogy egy vállalat több differenciált termékvariánst árusít, arra vezet, hogy a korábbi egyensúlyi helyzethez képest kedvezőbb pozícióba kerül, mint a versenytársa.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Divisions: | Faculty of Economics > Department of Mathematical Economics and Economic Analyses |
Subjects: | Mathematics, Econometrics |
ID Code: | 1332 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 15 Aug 2013 13:16 |
Last Modified: | 15 Aug 2013 13:16 |
Repository Staff Only: item control page