Görög, Mihály (2013) A projektalapú szervezetek projektmarketing-tevékenységének sajátos kontextusa (Contextual features of project marketing activity of the project-based organisations). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44 (11). pp. 2-15. DOI 10.14267/VEZTUD.2013.11.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
149kB |
Abstract
Ez a tanulmány a projektvezetési szakirodalomban kialakult ismeretanyagot szem előtt tartva (noha tételesen nem hivatkozva arra) tárja fel azt a sajátos és tipikusnak nevezhető kontextust, amelyben a projektalapú szervezetek projektmarketing tevékenysége megnyilvánul. A tanulmány célja tehát nem magának a projektmarketingnek a kérdéskörére irányul, hanem elsősorban annak projektspecifikus kontextusára. Jellegét illetően a tanulmány spekulatív jellegű, vagyis lényegét tekintve nem empirikus kutatási eredményekből levont következtetésekre épül. _____ Traditional approach to project marketing focuses on process-related aspects of the marketing efforts of project- based organisations. This paper is different. Unlike to the traditional approach it highlights the decisive contextual features of project marketing, bearing in mind the typical project business from the point of view of project-based organisations. These features include: a) instead of physically existing products project-based organisations need to sell their ability to create the project outcome physically; b) the project outcome and the conditions of implementation are defined by the project client; c) project clients are involved in creating the project outcome; d) project implementation strategy applied in a client organisation may vary project by project. These determining contextual features shape to a great extent the actual competitive position of the project-based organisations which may vary project by project even in relation to the very same project client.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projektalapú szervezet, projektmarketing, projektmarketing piaci kontextusa |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for the Development of Enterprises |
Subjects: | Marketing Business organisation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2013.11.01 |
ID Code: | 1371 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 14 Nov 2013 15:22 |
Last Modified: | 29 Nov 2021 08:34 |
Repository Staff Only: item control page