Kovács, Nikoletta (2015) Az optimális ár meghatározásának módszere az értékteremtés szolgálatában (The method of determining the optimal price for the service of value creation). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 46 (12). pp. 34-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2015.12.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A tanulmány a mikroökonómia eszközrendszerét és a hazai gépjárműpiac 2013-as adatait segítségül hívva egy új módszert mutat be az ármeghatározás területén. A kutatás központi kérdése az, hogy hol található az a pont, amikor a fogyasztó elégedett a kínált minőséggel és árral – lehetőleg megfelelő időben – és a vállalat is elégedett a megszerzett profittal. A tanulmányban tehát az ármeghatározás során központi szerepet játszik a minőség és az idő, mint értékteremtő funkció. Az elemzés egyik legfőbb következtetése, hogy a profitmaximumból levezetett optimális ár a minőség és az idő különböző paraméterei mellett meghatározható. A módszer segítségével a vállalatok közgazdasági eszközrendszer segítségével kapnak egy új szemléletet működési paramétereik és egyben versenyprioritásaik (ár, költség, minőségszint, idő) felállításához. _____ The study points to a new method for determining price with the tools of microeconomics and data of the Hungarian car market. The focus of the research is on where to find the point where the consumer is satisfied with the quality and price offered – preferably right time – and the company is satisfied with the profit achieved. In this study, therefore, in setting prices plays a central role the quality and time as a value-added feature. One of the main conclusions of the analysis is that the optimal price can be determined by various parameters of the quality and time. The method of using the economic tools help companies get a new perspective and to set up their optimal operating parameters (price, cost, quality level, time).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | profitmaximum, minőség, árképzés, optimal price, quality |
Subjects: | Economics Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2015.12.04 |
ID Code: | 2209 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 02 Feb 2016 08:39 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 15:32 |
Repository Staff Only: item control page