Törley, Gábor (2015) Adatvédelem, adatbiztonság, biztonságtudatosság tanítása Angliában és Magyarországon. In: INFODIDACT 2015. Webdidaktika Alapítvány, Budapest. . ISBN 978-963-12-3892-1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
413kB |
Official URL: http://pezsgo.web.elte.hu/dolgok/publikaciok/TG_adatvedelem_adatbiztonsag_tanterv.pdf
Abstract
Néhány közelmúltbeli magyar és európai felmérés eredménye azt mutatja, hogy a magyar internethasználóknak igen alacsony a biztonságtudatosságuk. Ez nagyrészt azokra a fiatalokra igaz, akik éppen befejezték a középiskolát. Ez a fajta felkészületlenség kihathat későbbi felhasználói szokásaikra is. A biztonságtudatosság egy olyan gondolkodásmód, ami tanulható és tanítható, és ennek át kellene ívelnie az alap- és középfokú oktatást. Cikkemben összehasonlítom a magyar kerettantervet és az angol alaptantervet, filozófia, téma és óraszám szempontjából, majd következtetéseket és javaslatokat fogalmazok meg.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanterv, kerettanterv, biztonságtudatosság, informatikai biztonság, közoktatás, informatika |
Subjects: | Information economy Education Computer science |
ID Code: | 2231 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 02 Mar 2016 15:22 |
Last Modified: | 02 Mar 2016 15:22 |
Repository Staff Only: item control page