Primecz, Henriett (2006) Étikus és émikus kultúrakutatások. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (1. ksz). pp. 4-13. DOI 10.14267/VEZTUD.2006.ksz1.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
131kB |
Abstract
Jelen cikk az összehasonlító kultúrakutatásokat mutatja be és csoportosítja aszerint, hogy étikus vagy émikus kutatásokról van-e szó. A szélesebb körben ismert dimenzionális modelleken túl (Kluckhohn és Strodtbeck, Edward T. Hall, Geert Hofstede, Fons Trompenaars és Charles Hampden-Turner, Salom H. Schwartz, GLOBE-kutatás) a szerző röviden ismerteti a kulturális metafora (Gannon) elméletét, és három példával (portugál bikaviadal, izraeli kibuc és mosav, thai királyság) meg is világítja, miben nyújt több ismeretet (megértést) ez a kultúrafeltárási módszer a korábban bemutatottaknál és ugyanakkor mire nem alkalmas a módszer. Végül a kulturstandard módszer ismertetésére kerül sor, amely sajátos ötvözete az émikus és étikus kutatásoknak.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Organizational Behaviour |
Subjects: | Culture, sport Business organisation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2006.ksz1.01 |
ID Code: | 2499 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Nov 2016 14:40 |
Last Modified: | 19 Apr 2021 11:05 |
Repository Staff Only: item control page