Tóth, László (2011) Irigység a munkahelyen. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (2). pp. 33-48. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.02.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
367kB |
Abstract
Az irigység megjelenésének lehetősége a személyes és a szakmai életünkben is fokozott mértékben fennáll. Azok a viselkedésformák, amelyek az irigységből adódnak, közvetlen és közvetett költségekkel járhatnak a vállalati kontextusban. Az irigység vállalati kontextusban kifejtett hatásainak vizsgálatát egy tematikus interjúkon alapuló magyar vállalati felmérés eredményeinek elemzése egészíti ki. Az empirikus eredmények szerint az irigység legfőbb manifesztációi közé tartoznak: a másik elhiteltelenítése, leszólása, elszigetelése, illetve a mások munkájának hátráltatása. Az interjúalanyok többsége védtelennek tartja magát e cselekvési tendenciákkal szemben. Ezért hangsúlyozottan fontosak a vállalaton belüli intézményi korlátok és normák hatékony alkalmazásai az olyan destruktív jelenség, mint az irigység visszaszorítására vagy legalább elfogadható szinten tartására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | magatartás, viselkedésformák, én-menedzsment, munkahelyi viselkedés, munkahelyi kultúra |
Subjects: | Human resource management Psychology Business organisation |
Projects: | TÁMOP 4.2.1./B-09/1/KMR-2010-005 |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.02.03 |
ID Code: | 2560 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 16 Dec 2016 18:06 |
Last Modified: | 05 Mar 2021 12:51 |
Repository Staff Only: item control page