Bódi-Schubert, Anikó (2011) A vevő-beszállító kapcsolat elméleti megközelítései és empirikus szemléltetésük. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (2). pp. 58-71. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.02.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
485kB |
Abstract
A cikk célja, hogy bemutassa a vállalatok, ezen belül kiemelten vevő és beszállító közötti kapcsolatok jelentéstartalmának elméleti megközelítéseit. Ehhez kapcsolódóan az írás két fő egységre tagolódik: az első szakaszban a vevő-beszállító kapcsolat fogalmának kifejtésekor ismerteti azok kialakulásának, a tranzakciók szintjéről kiinduló fejlődésének lehetséges állomásait, továbbá egy elméleti vizsgálati keretet mutat be, amelynek segítségével a cikk fókuszában álló kapcsolatok elemezhetők, belső struktúrájuk feltárható. A vállalatok közötti kapcsolatok vizsgálatával, tartalmának elemzésével több elméleti irányzat foglalkozik. Jelen írás a vevők és beszállítók közötti kapcsolat definiálása és a felek közötti viszonyrendszert elemző elméleti megközelítések ismertetése során alapvetően az Industrial Marketing and Purchasing Group nemzetközi kutatócsoport által alkotott és elfogadott elméletekre támaszkodik, főként azok nemzetközi publikációkban ismertetett eredményeit szintetizálja. Az írás második tartalmi egységében az ismertetett elméletek gyakorlatban való megjelenését, értelmezhetőségét esettanulmány szemlélteti.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vevő, beszállító, kapcsolat, interakció, epizód, tranzakció |
Subjects: | Economics Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.02.05 |
ID Code: | 2563 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 16 Dec 2016 18:05 |
Last Modified: | 08 Mar 2021 11:51 |
Repository Staff Only: item control page