Vajda, Beáta (2011) Kommunikációs és kapcsolati tényezők jelentősége az egészségügyi szolgáltatások minőségében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (5). pp. 31-44. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.05.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
521kB |
Abstract
A tanulmány célja, hogy egy szekunder kutatásra alapozva áttekintetést adjon az orvos-beteg kommunikáció elméleti hátteréről, a kommunikáció és az egészségügyi (pácienshez kapcsolódó) kimenetek közvetlen, valamint az együttműködés és az észlelt minőség által összekötött közvetett kapcsolatáról. Ez azért fontos, mert a kapcsolat a kommunikáció és az objektíven mérhető kimenetek (például egészségügyi állapot javulása) között – amelyeknek komoly gazdasági következményei is vannak – alátámasztja azt a feltételezést, hogy az orvos-beteg kommunikáció kutatására szükség van az egészségügy berkein kívül is. A felvázolt elméleti háttér segítségével pedig olyan modell kialakítása a cél, amely alapul szolgálhat egy későbbi primer kutatásnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egészségügyi szolgáltatások, orvos-beteg kapcsolat, kommunikáció |
Subjects: | Media and communication Social welfare, insurance, health care |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.05.03 |
ID Code: | 2592 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 06 Jan 2017 20:08 |
Last Modified: | 04 Mar 2021 12:12 |
Repository Staff Only: item control page