Corvinus
Corvinus

A tudatos fogyasztói magatartás dimenziói

Dudás, Katalin (2011) A tudatos fogyasztói magatartás dimenziói. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (7-8). pp. 47-55. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.07.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
209kB

Abstract

Napjainkban a fogyasztói magatartás kutatásának egyik fontos területe a fogyasztók tudatosságának vizsgálata. A tudatos fogyasztó előzetes információgyűjtést követően előre megfontolt vásárlási döntéseket hoz, érvényre juttatva bizonyos, általa fontosnak tartott szempontokat. E szempontok igen változatosak lehetnek, kötődhetnek a fogyasztó önérdekeihez (ártudatosság, minőségtudatosság, márkatudatosság, egészségtudatosság stb.) vagy a köz, a társadalom érdekeinek figyelembevételéhez (környezettudatosság, társadalomtudatosság stb.). E két esetben a fogyasztókat eltérő mozgatórugók hajtják, eltérő kínálatra vágynak, és eltérően lehet őket megszólítani. Napjaink kutatási eredményei szerint a fogyasztók világszerte egyre inkább tudatosak, éppen ezért a vállalatok sem mehetnek el szó nélkül a témakör mellett. Hosszú távú sikerességük érdekében növekvő súlyt kell helyezniük a tudatos fogyasztókra, az ő igényeik kielégítésére. Ez többféle követelményt is támaszt velük szemben: egyrészt érdemes a jelenlegi tevékenységet és teljesítményt mindinkább a tudatos, illetve az egyre tudatosabbá váló fogyasztók igényeihez igazítani, másrészt pedig érdemes új tevékenységekbe, piaci teljesítményekbe fogni, melyek speciálisan az új, tudatos réteget célozzák meg.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fogyasztói magatartás, tudatos fogyasztás
Subjects:Economic development
Marketing
Media and communication
DOI:10.14267/VEZTUD.2011.07.06
ID Code:2621
Deposited By: Z. S.
Deposited On:23 Jan 2017 16:31
Last Modified:28 Apr 2021 09:25

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics