Dudás, Katalin (2011) A tudatos fogyasztói magatartás dimenziói. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (7-8). pp. 47-55. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.07.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
209kB |
Abstract
Napjainkban a fogyasztói magatartás kutatásának egyik fontos területe a fogyasztók tudatosságának vizsgálata. A tudatos fogyasztó előzetes információgyűjtést követően előre megfontolt vásárlási döntéseket hoz, érvényre juttatva bizonyos, általa fontosnak tartott szempontokat. E szempontok igen változatosak lehetnek, kötődhetnek a fogyasztó önérdekeihez (ártudatosság, minőségtudatosság, márkatudatosság, egészségtudatosság stb.) vagy a köz, a társadalom érdekeinek figyelembevételéhez (környezettudatosság, társadalomtudatosság stb.). E két esetben a fogyasztókat eltérő mozgatórugók hajtják, eltérő kínálatra vágynak, és eltérően lehet őket megszólítani. Napjaink kutatási eredményei szerint a fogyasztók világszerte egyre inkább tudatosak, éppen ezért a vállalatok sem mehetnek el szó nélkül a témakör mellett. Hosszú távú sikerességük érdekében növekvő súlyt kell helyezniük a tudatos fogyasztókra, az ő igényeik kielégítésére. Ez többféle követelményt is támaszt velük szemben: egyrészt érdemes a jelenlegi tevékenységet és teljesítményt mindinkább a tudatos, illetve az egyre tudatosabbá váló fogyasztók igényeihez igazítani, másrészt pedig érdemes új tevékenységekbe, piaci teljesítményekbe fogni, melyek speciálisan az új, tudatos réteget célozzák meg.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, tudatos fogyasztás |
Subjects: | Economic development Marketing Media and communication |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.07.06 |
ID Code: | 2621 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 23 Jan 2017 16:31 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 09:25 |
Repository Staff Only: item control page