Corvinus
Corvinus

A vezetés szerepe a dolgozói elégedettség alakulásában

Nemes, Ferenc and Szlávicz, Ágnes (2011) A vezetés szerepe a dolgozói elégedettség alakulásában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (9). pp. 2-14. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.09.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
201kB

Abstract

A tanulmány célja a vezetés különböző aspektusai és a dolgozók elégedettsége közötti kapcsolatok feltárása. A szakirodalmi megállapítások és a „Dolgozó magyarok 2006” hazai elégedettségi felmérés másodelemzésének eredményei egybehangzóan igazolják, hogy a vezetésnek jelentős szerepe van a dolgozók elégedettségének alakulásában. A magyarországi ipari termelést végző, teljesen vagy részben külföldi tulajdonban lévő, nagyrészt kis- és közepes méretű vállalatokban dolgozók globális elégedettsége és az általános vezetési gyakorlat között nagyon erős, míg az elégedettség és a közvetlen felettes vezetési stílusa között jelentős kapcsolat van. Ebből adódóan az emberierőforrás-szakemberekre kulcsfontosságú szerep hárul, hiszen az ő feladatuk a szervezet hatékonyságát és a dolgozók igényeit figyelembe vevő, elégedettségükhöz hozzájáruló menedzsmentgyakorlat kialakítása.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vezetés, általános vezetési gyakorlat, vezetési stílus, attitűdök, elvárások, elégedettség, teljesítmény
Subjects:Human resource management
Business organisation
Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2011.09.01
ID Code:2628
Deposited By: Z. S.
Deposited On:25 Jan 2017 18:42
Last Modified:26 Feb 2021 07:06

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics