Lukovszki, Lívia (2011) Vállalkozói személyiségjegyek – avagy mi teszi a vállalkozót? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (11). pp. 16-30. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.11.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
278kB |
Abstract
A cikk célja, hogy bemutassa a magyar kis- és középvállalkozók jellemvonásait a külső befolyásoló tényezők figyelembevétele mellett. Az eddigi vállalkozói jellemvonásokat kutató elméletek arra törekedtek, hogy univerzális tulajdonságokat, karakterisztikákat azonosítsanak. Ezen kutatás középpontjában a korábbiakkal ellentétben az a feltételezés áll, miszerint a vállalkozók a tulajdonságok szempontjából is különbözőek, e heterogén csoportokon belül azonban lehetséges kialakítani olyan homogén klasztereket, melyekre hasonló környezeti tényezők közepette sajátos tulajdonság-kombinációk jellemzőek. A létrehozott vállalkozói klaszterek esetében lehetőség nyílik a csoportra jellemző belső tulajdonságok és a csoportot meghatározó külső tényezők azonosítására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kis- és középvállalkozók, személyiségjegyek, személyiségpszichológia |
Subjects: | Business economics Psychology |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.11.02 |
ID Code: | 2659 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 13 Feb 2017 11:38 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 09:33 |
Repository Staff Only: item control page