Reszegi, László (2010) Hatékony piac – hatékony vállalat? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (7-8). pp. 3-15. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.07.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
176kB |
Abstract
A hatékony piac ösztönzi, kikényszeríti a hatékonyabb vállalatot. A hatékony adózás növeli a társadalmi jólétet, de gyengíti a piac hatékonyságát, korrigálja az erőforrások elosztását. Az adócsalás és a korrupció rontja a piaci hatékonyságot. Ha az adócsalás megjelenik és jelentőssé válik, akkor a modellszámítások szerint az etikus és az adócsaló vállalat teljesítménye is jó eséllyel romlik. A vállalatok üzleti modelljük változtatásával válaszolhatnak az adócsalás és a korrupció okozta környezeti változásokra. Azonban bármelyik utat is választják, az adócsalás és a korrupció egy adott mértékén túl a vállalati hatékonyság romlásával jár, ráadásul az etikus vállalat ki is szorulhat a piacról. Ettől kezdve a vállalatok értéke csökken, kockázatuk nő. Ezzel együtt elvész az iránytű az erőforrások elosztásához, s ez a gazdaság egészének teljesítményromlásához vezet. Nem lesz hatékony az állam, a gazdaság és a vállalat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hatékony piac, hatékony vállalat, adócsalás |
Subjects: | Economic policy Business economics |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.07.01 |
ID Code: | 2806 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 18 Apr 2017 13:22 |
Last Modified: | 15 Mar 2021 19:14 |
Repository Staff Only: item control page