Mihály, Nikolett (2009) Intézményi és egyéni hasznosságok a hallgatói identitás tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (12). pp. 46-57. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.12.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
195kB |
Abstract
A szerző tanulmányában Akerlof és Kranton (2002) identitásmodelljét és egy ahhoz kötődő hazai kutatást mutat be. Igazolja, hogy pozitív kapcsolat mutatható ki az egyetem értékeivel való azonosulás, az egyéni hasznosság és az intézmény lehetséges hosszú távú hasznosságai között. Akerlof és Kranton (2005) az identitás és hasznosság hasonló összefüggéseit vállalati szinten is modellezte. A szerzők rámutatnak, hogy egy szervezet működését és eredményességét (hasznosságát) meghatározza, hogy a dolgozók mennyire képesek azonosulni a szervezeti értékekkel, annak küldetésével. E kapcsolat vizsgálata a vállalati eredményesség szempontjából is új lehetőségeket nyújt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, hallgatói identitás, hasznosság |
Subjects: | Human resource management Education |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.12.05 |
ID Code: | 3003 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 28 Jul 2017 18:37 |
Last Modified: | 23 Mar 2021 08:02 |
Repository Staff Only: item control page