Beck-Bíró, Kata (2009) Önmegvalósítás a munkahelyen. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (12). pp. 58-66. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.12.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
343kB |
Abstract
Ebben a cikkben a szerző arra keresi a választ, hogy mit jelent az önmegvalósítás a hétköznapi életben, illetve az önmegvalósítási törekvésnek milyen akadályai vannak (1) az egyén, (2) a munkakör, (3) a szervezet és a (4) tágabb környezet szintjén. E kérdések megválaszolásában reklámügynökségi kreatív szakemberek segítenek – a velük készített mélyinterjúk segítségével kiderül, hogy az önmegvalósítás nem feltétlenül az „azt csinálom, amit akarok” megélése, hanem egy tudatos folyamat, amely során kompromisszumkötésre is szükség lehet. Kompromisszum magammal? A munkámmal? A főnökömmel? A szakmával? A cikk első részében (Vezetéstudomány 2009. 11. sz.) a humanisztikus pszichológia képviselőinek és a szervezetkutatók elméleteit elemezve, összehasonlítva a szerző meghatározta, hogy mit jelent az önmegvalósítás, illetve mik jelenthetik a szervezeti keretek között történő egyéni önmegvalósítás gátló tényezőit. A kutatás eredményei a szakirodalmi összefoglalót pontosítják, esetenként újraértelmezik és legfőképp „életre keltik”. Az „életszerű” definíció, illetve a gátló tényezők összefoglalása és struktúrába rendezése újdonság lehet az önmegvalósítás témájában.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önmegvalósítás, támogató és gátló tényezők, reklámügynökség |
Subjects: | Human resource management Labour economics Psychology |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.12.06 |
ID Code: | 3004 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 28 Jul 2017 18:37 |
Last Modified: | 23 Mar 2021 08:52 |
Repository Staff Only: item control page