Marcsa, Attila (2009) A vállalati reputációs tőke megóvása krízis idején. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 30-35. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
98kB |
Abstract
A vállalatok egyetlen pillanatra sem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják a tevékenységükkel kapcsolatos, éppen aktuális társadalmi, közösségi elvárásokat: folyamatosan tisztában kell lenniük a legfontosabb csoportok – különösen az alkalmazottak, a befektetők, a beszállítók, az ügyfelek és a helyi közösségek – elvárásaival. Hosszú távon ez kifizetődik, mivel a pozitív reputáció számtalan előn�- nyel jár: tekintély az üzleti tárgyalások során és a szerződéskötéskor, alacsonyabb reklámköltség, sikeres szövetségek, nagyobb alkalmazotti lojalitás, nagyobb mozgástér a döntéshozatalban, a botrányokkal és a válságokkal szembeni immunitás. A szerző írásában az elmúlt harminc év négy híres vállalati krízisét (a Johnson & Johnson 1982-es Tylenol-visszahívását, a Perrier 1990-es ún. benzolkrízisét, a Pepsi-Cola 1993- as esetét az injekciós tűkkel és a Bridgestone/Firestone 2000. évi gumiabroncs-visszahívását) elemzi, majd – rendszerezve a tanulságokat – rögzíti azokat a legfontosabb alapelveket és teendőket, amelyek segítségével krízis idején is megóvható a vállalati reputációs tőke.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reputációmenedzsment, vállalati kommunikáció, krízismenedzsment, kríziskommunikáció |
Subjects: | Economic history Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.05 |
ID Code: | 3010 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:38 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 07:44 |
Repository Staff Only: item control page